Rygraden i det danske samfund

"Vi vil sætte patienten med smerter i muskler og led først. Vi vil bidrage til og gå forrest i udviklingen af de gode patientforløb og forskning i tværfagligt samarbejde med det øvrige sundhedsvæsen."

Sådan lyder det i forordet til de danske kiropraktorers målprogram 2018-22, der bærer titlen Rygraden i det danske samfund - læs det her.

Hovedsigtet i målprogrammet er, at danske kiropraktorer med deres stærke faglighed og høje uddannelsesniveau, ønsker at tage ansvar og involvere sig endnu mere i udviklingen af samfund og sundhedsvæsen.

I det foregående målprogram – Kiropraktorerne i spil 2011-2016 – blev der især sat fokus på samarbejde og integration med det øvrige sundhedsvæsen.

Målprogrammet er blevet til gennem mange og spændende seminarer og møder med samlet mere end 200 medlemmer og hertil stærk involvering fra udvalg, kiropraktorkredsforeninger, Dansk Selskab for Kiropraktik (DSK), Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB) og praktiserende kiropraktorer.

Sammenlagt har det taget 1½ år at skabe det.Læs om processen her

Oprettet 1. november 2017