Rygraden i det danske samfund

"Vi vil sætte patienten med smerter i muskler og led først. Vi vil bidrage til og gå forrest i udviklingen af de gode patientforløb og forskning i tværfagligt samarbejde med det øvrige sundhedsvæsen."

Sådan lyder det i forordet til de danske kiropraktorers nye målprogram, der bærer titlen Rygraden i det danske samfund.

Hovedfokus er, at danske kiropraktorer med deres stærke faglighed og høje uddannelsesniveau i perioden 2018-22 ønsker at involvere sig endnu mere i og tage ansvar for udviklingen af samfund og sundhedsvæsen.

I det foregående målprogram – Kiropraktorerne i spil 2011-2016 – blev der især sat fokus på samarbejde og integration med det øvrige sundhedsvæsen.

Rygraden i det danske samfund er blevet til gennem spændende seminarer og møder med samlet mere end 200 medlemmer og hertil stærk involvering fra Dansk Kiropraktor Forenings udvalg, foreningens fem kredsbestyrelse, Dansk Selskab for Kiropraktik (DSK), Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB) og praktiserende kiropraktorer.

Sammenlagt har det taget 1½ år at udarbejde det. Læs om processen her

Oprettet 1. november 2017 opdateret 2. januar 2018