ÅRSMØDE 2017

2017 er et politisk år i DKF, så den står på årsmøde med generalforsamling i 10. og 11. november.

Den geografiske turnusordning bringer årsmødet til Region Syddanmark, nærmere bestemt Comwell Middelfart, som medlemmer sig kontakte selv for at booke overnatning - oplys 'DKF' og få medlemsrabat.

TILMELDING
> Er du kiropraktor, melder du dig til her hos NIKKB

> Studentermedlemmer melder sig til her hos FNKS

Årsmøde 2017 strækker sig over 2 dage; en faglig fredag og politisk lørdag.

Som noget nyt er der ikke kun faglige kurser om fredagen, men også arrangementer om emner, der optager dig som medlem.

DKF og NIKKB har været i tænkeboks sammen med Klinikejerudvalget, de to udvalg for ansatte og de studerendes organisation FNKS.

Resultatet er tre GRATIS medlemsarrangementer fredag eftermiddag for henholdsvis klinikejere, ansatte og studerende.

Om formiddagen (9.30-12.00) holder NIKKB to kurser for kiropraktorer om GLA:D Ryg-konceptet og om betydningen af D-vitamin.

Kl. 13.30-17.00 er der oplæg for medlemmer. Klinikejere kan fordybe sig i, hvordan man som leder håndterer forskellige personlighedstyper under overskriften 'Ledelse og kommunikation'.

Ansatte medlemmer kan lære mere om 'nudging' og få redskaber til at bruge det som en indirekte kommunikationsform, fx i kontakten med patienter.

Studentermedlemmer kan styrke deres gennemslagskraft over for patienter og censorer i en workshop afholdt af verdensmesteren i taler.

Fredag aften fortsætter vi kursen mod fremtiden og du kan træne din innovative muskler sammen med fremtidsforsker Henrik Good Hovgaard - læs mere her

Studentermedlemmer kan overnatte gratis i hytte, og en bus kører til og fra hotellet, så det er nemt at deltage i generalforsamlingen dagen efter. Der er tilrettelagt en meget attraktiv pakke for studerende, som kun skal betale for frokosterne fredag og lørdag, samt for årsfesten lørdag, hvis de vil deltage i dén.

Lørdag står den på kiropraktorpolitik fra morgen til aften med generalforsamling, men her venter også lidt nyskabelser.

Det hele sluttes naturligvis af med den legendariske årsfest lørdag aften, der nok skal leve op til sit festlige ry.

Hvordan er reglerne?
Læs om reglerne for generalforsamlingen, herunder varsler, valg, opstilling osv. i DKF's vedtægter  De vigtigste ting fx fristerne står længere nede her på siden og i GUIDE: DKF's generalforsamling og program for årsmøde 2017

Hvem skal prises?
Sidste år blev kiropraktor Susanne Lynge Årets Kiropraktor - hvem skal det være i år? Siden 2012 har DKF fejret en kiropraktor, som har ydet en særlig indsats med denne kollegapris.

Indtil 19. september kunne medlemmer indstille kandidater til Årets Kiropraktor 2017. Medlemmer kan senest 23/10 stemme på en af de tre kollegaer, der er indstillet her.

DKF uddeler også en ærespris - når en kandidat findes værdig: Kiropraktorprisen på 50.000 kr. til en person eller institution, der har gjort en særlig indsats enten inden for biomekanisk forskning eller ved at sætte fokus på ny viden om det kiropraktiske virksomhedsområde. Prisen, som ikke kan søges, uddeles på årsmødet, hvis bestyrelsen beslutter at uddele den. Medlemmer har kunnet indstille kandidater til prisen senest 19. september.

GODT AT VIDE OM GF
• DKF’s generalforsamling finder sted i ulige år

Dansk Kiropraktor Forenings bestyrelse og medlemmerne af Dansk Kiropraktor Råd er alle på valg

• Afgående bestyrelse og råd er forpligtet til at stille forslag til hhv. ny fuldtallig bestyrelse og nyt fuldtalligt råd, herunder forslag til ny formand.

Senest 19. september kunne medlemmer sende forslag til Årest kiropraktor 2017 eller evt. Kiropraktorprisen til DKF's sekretariat.
3 kiropraktorer er indstillet - læs om dem og stem senest 23/10 her

Senest 14. oktober ’17 offentliggør DKF lister med henholdsvis
fuldtallig bestyrelse og fuldtalligt råd
Listerne er offentliggjort 5. og 6. oktober - se dem her